Search

Relacija: Tirana - Librazhd

Kilometraža: 70 km

Budžet: 90 kn

Ručak/večera: bulgur s povrćem, tjestenina s tunom

Motivacija: N - 9, I - 9

Umor: N - 6, I - 5

Budimo se rano kako bismo pripremili današnji putni ručak (dok još imamo kuhinju). Iz grada izlazimo već nakon par skretanja, a put nas odmah vodi uzbrdo. Prolazimo kroz elitne kvartove gdje se gradi mnogo novih vila s pogledom na Tiranu. Zanimljivo je da iako je vila na svakom uglu, na cesti se i dalje mogu naći domaće životinje. Tako smo na raskršću upoznali kravu Fleku, naravno morali smo je propustiti makar je bila na sporednoj cesti.

Udaljavajući se od glavnog grada približavamo se današnjem prvom i jedinom većem usponu, uspon na 860 m.n.v.. Cesta je poprilično prazna, tu i tamo sretnemo kojeg prolaznika što je čudno jer je put pun nevjerohjatno dobro sređenih restorana kakvih nema niti u centru Tirane. Sve su to čari Albanije, zemlje kontrasta. Prije najtežeg dijela uspona stajemo u mali birc u selu na kavu i ručak. Odmah postajemo glavna atrakcija. Dječak Franklin nam je prvi pristupio s mnogo interesa o našem putovanju. Dao nam je voće nama nepoznatog imena, a zatim nas i vlasnik kafića časti grožđem i vodom. Male geste ali mnogo znače, osjećamo se izrazito dobrodošlo.

Nastavljamo uspon i već nakon par kilometara upoznajemo Laru. Lara je nijemica naših godina. Prije mjesec daba krenula je sama na put iz Njemačke također do Istanbula. Ondje će sljedećih 6 mjeseci studirati. Budući da pratimo istu rutu, prirodno nastavljamo voziti zajedno.

Uspon vijugavom cestom je fantastičan, a poglede otvaraju na sve strane. Uz dobar razgovor s Larom, brzo stižemo do vrha. lakše od očekivanog! Na vrhu slikamo spektakularan pogled. Također, tamo upoznajemo i Yannika. Mladi Nijemac odvažio se na avanturu biciklom u trajanju od 6 mjeseci bez konkretnog plana. Slijedi spust sve do grada Elbasan koji pruža još bolje poglede od uspona!

Ubrzo nas četvero postajemo prava ekipa, odlučujemo danas zajedno kampirati. Pokraj ceste, usred ničega, opazili smo mali kućerak. Ipak, vidimo da netko živi ovdje stoga šaljemo žensku ekspediciju (Nine i Lare) kako bismo dobili dozvolu za kampiranje na njihovom imanju. Uz mnogo jezičnih barijera, djevojke se ipak vraćaju s osmjehom. Našli smo dom za večeras! Večer provodimo pripremajući specijalitete kombinirajući ostatke hrane koje je imao svatko od nas četvero. Nitko nije imao ništa, ali zajedno smo imali tri različita jela! Lijepo je upoznavati i provoditi vrijeme s drugim biciklistima. Dan je bio baš baš savršen!