Search
  • Writer's pictureNina Dobša

Dotaknuti rub Azije - dan 14

Relacija: Ohrid - Bitola

Kilometraža: 75km (850m visinske)

Budžet: 150kn + 12€ apartan Ohrid

Ručak/večera: punjene paprike, tavče gravče i ćevapi, punjene pljeskavice

Motivacija: N - 3, I - 7

Umor: N - 7, I - 8.5

Zamislite mali jednosoban apartman s četiri bicikla. Dnevnu soba punu torbi i terasu okruženu ručno opranim vešom (za kojeg se nadamo da će biti suh do podneva). Očito je da ovdje odmaraju biciklisti. Prolazeći pored Nininog Ghosta, uočili smo da je stražnja guma skroz prazna. Ovo je već drugi puta da je Nina bušila gumu. Problem je prouzrukovao jedva oku vidljiv trn. Nina mora prestati jesti kupine uz cestu...

Biciklima razgledavamo stari grad Ohrida. Sama činjenica da je uvršten u UNESCO svjetsku baštinu kao spomenik kulture govori koliko je poseban. Prolazimo antički amfitetar, Samuilovu tvrđavu i par crkvica.

Ogladnili smo od pedaliranje uzbrdo starim gradom pa odlazimo u isti restoran od jučer na punjene paprike, ćevape i gravče na tavče. Hrana u Makedoniji slična je onoj koju smo jeli u BiH - jako fina i jako jeftina. Punjene paprike koštaju svega 3€. Malo je reći da smo oduševljeni.

Hrana se još nije ni slegla dok iznosimo torbe iz apartmana i stavljamo ih na bicikl. Rastajemo se s Alexom, a nas troje nastavljamo prema Bitoli. Već na samom početku vožnje Ninin Ghost opasno preskače brzine. Sve je to izdrživo, tako dugo dok ne dođemo do brda gdje je izrazito bitno da sve brzine rade ispravno... Cesta je sama po sebi zahtjevna i teško savladiva, a situacija s biciklom vožnju čini gotovo neizvedivom (pogotovo za one koji imaju kratke živce, što Nina naravno inače nema, ali danas se pokazalo suprotno...).

Ovo je i prvi puta, od kad smo na putu, da je Nina zaželjela biti doma. Doma pod dekom sa šalicom vrućeg kakaa i još jednom epizodom Prijatelja. I tako uz puno negodovanja i psovanja nekako dolazimo do vrha (1150m m.n.v). Ovo nam je najviša točka cijelog putovanja, dakle od sada nadalje bi trebalo biti lakše.

Nakon dva duga, hladna spusta i zanimljivog segmenta uzbrdo popločanog kamenjem kao na utrci Paris Roubaix dolazimo do grada Bitole. Ovdje će nas ugostiti Gjoko, biciklist s kojim smo se upoznali putem facebook stranice za bicikliste putnike. Gjoko će nas smjestiti u svoj na novo renoviran ured. Iako radovi i dalje traju, ovdje imamo sve što nam je potrebno. Toplo nam je, imamo WC, vodu i kavu. Gjoko nas vodi centrom i s puno entuzijazma priča o svom gradu, njegovoj prošlosti i budućnosti. Lijepo je kada netko voli svoju državu i grad, nadamo se da ćemo i mi na isti način nekome uspjeti predstaviti i svoj grad. Na kraju nas Gjoko vodi na najbolji roštilj u gradu. Uz točeno, Nina je uspjela zaboraviti na probleme s biciklom. Sutra će biti bolje.