Search

Relacija: Bitola - okolica Edese

Kilometraža: 90km

Budžet: 120kn

Ručak/večera: kruh sa sirnim namazom i paprikom, salata od tune

Motivacija: N - 6, I - 7

Umor: N - 9, I - 8

Dižemo se rano kako bismo otišli u dućan po doručak. Igor ostavlja Ninu na blagajni dok se ne vrati doma po zaboravljeni novčanik... Dan je dobro počeo. Danas se rastajemo od Nijemice Lare. Ona je odlučila provesti više vremena u Makedoniji tako da nam se u Bitoli rute razilaze. Srest ćemo se ponovno u Istanbulu! Pozdravljamo se i s Gjokom. Jako smo zadovoljni njegovim gostoprimstvom, a na rastanku nam daje i mali poklončić u obliku privjeska s motivima (Sjeverne) Makedonije.

Prije nego što odemo iz Bitole, stajemo na ekspresni servis na Ghostu. Uvjereni smo da problem stvara lanac, no ispada da je samo trebalo malo podmazati i podesiti brzine. Koliko jednostavno se može riješiti problem na biciklu ako se istinski razumiješ u njih... Vozeći posljednje kilometre Makedonije prolazimo brojna polja crvenih papričica, a često naiđemo i na sušene paprike obješene u dvorištu ili uz kuću. Stajemo na polju te pokušamo isposlovati par besplatnih paprika za ručak. Uspješno! Vlasnik polja kaže da se paprike sade i suše kako bi se kasnije samljele i koristile kao začin. Inače, kad opaze hrvatsku zastavu na Nininom biciklu, puno Makedonaca nam se obraća na našem jeziku. Najprije smo mislili da je makedonski jezik toliko sličan hrvatskom da ne vidimo razliku, no ispostavilo se da nam se ljudi obraćaju na hrvatskom jer su ga u doba Jugoslavije učili u školama.

Za čas dolazimo do granice s Grčkom. Obavljamo tradicionalno slikanje sa zastavom te prolazimo kroz ispitivanje i čuđenje graničnih policajaca. Vidno uzbuđeni ulazimo u novu državu. Dugo smo tako vozili bez da smo vidjeli živu dušu - tek tu i tamo stado ovaca ili koza. Na početku smo mislili da nema ljudi zbog toga što nema naselja uz cestu, međutim sela također izgledaju pusto. Kafići su zatvoreni ili je ondje par najvjernijih fanova, terase i dvorišta kuća su prazni... Navečer se situacija s ljudima ipak malo popravlja pa uspjevamo dogovoriti mjesto za kampiranje u jednom od voćnjaka uz cestu. Pitali smo vlasnika voćnjaka gdje bismo mogli kampirati, a on nas je odmah pozvao da postavimo šator na njegovo zemljište.

2u1 kava je jedini topli napitak koji možemo trenutno pripremiti pa pijemo kavu makar je 9 navečer (a ne spremamo se učiti...). Ionako smo toliko umorni da nema kave koja bi nas razbudila. Sanjamo more i toplu Grčku na nižoj nadmorskoj visini...