Search

Relacija: Gračac - Hutovo

Kilometraža: 130km

Budžet: 100kn

Ručak/Večera: tjestenina s pestom, zeljanica, krumpiruša

Motivacija: N - 7, I - 10

Umor: N - 9, I - 7

Kampiramo na velikoj nadmorskoj visini uz jezero pa nas buđenjem dočeka hladno jutro. Već smo se tokom noći budili kako bismo navukli topliju odjeću, tako da bez problema ustajemo oko pola 6. Pola sata kasnije, zabundani kao da je prosinac, sjedamo na naše jurilice. Danas konačno stižemo do Mostara!

Iako hladno, jutro je čarobno! Pratimo vijugavu cestu uz jezero iznad kojeg se diže gusta magla. Nakon laganog uspona za zagrijavanje, slijedi dugi spust od gotovo 50 km sve do Mostara. Po putu stajemo u Jablanici na kafu i krumpirušu. Sjedamo u prvi kafić, a pokraj nas sjedne mladi Bosanac. Razmijenili smo svega nekoliko riječi da bi se kasnije ispostavilo da nam je mladi gospodin platio kave. Kaže on:  "Turisti ovdje ne plaćaju". Tako smo se iznova oduševili ljubaznošću Bosanaca. S radošću ćemo se vratiti opet.

Prateći tok rijeke Neretve uz vjetar u leđa brzo stižemo u Mostar. Razgledavamo grad i posjećujemo slavni Stari most, ali ubrzo gubimo snage i strpljenje za probijanje biciklima kroz gomilu ljudi. Osim toga, ulice su strme i popločane skliskim kamenom što nam nikako nejde u prilog... Radije sjedamo na hladno Mostarsko.

Od Mostara pa sve do Dubrovnika pratit ćemo Ćiro trail. Ruta od 150ak kilometara jako je popularna među biciklistima, a nastala je na ostacima stare željezničke pruge. Na cesti nas je u 150 km prošlo svega par auti što je raj za bicikliste. Danas planiramo kampirati uz jezero u blizini mjesta Hutovo. Znali smo da nas čeka puno kilometara, ali nismo znali koliko strma uzbrdica nas čeka na samom kraju. Ovdje je palo više prostih riječi, obećanja i riječi žalbe nego u cijelom dosadašnjem putovanju. Složili smo se da više nikad ne ostavljamo uspon za kraj.

Već je mrkli mrak kada konačno

dolazimo do jezera. U daljini pomoću lampa razabiremo dva osvijetljena kotača i odmah znamo da smo na pravom mjestu. Približavajući se kotačima, iz šatora izlazi Simon. Ubrzo se skompamo i postavimo naš šator pored njegovog. Sutra nastavljamo voziti sa Simonom prema Dubrovniku.