Search
  • Writer's pictureNina Dobša

Dotaknuti rub Azije - dan 9

Updated: Sep 20, 2022

Relacija: Herceg Novi - Shkoder (Albanija)

Kilometraža: 135km

Budžet: 100kn

Ručak/večera: sendvič, salata i pečeni krumpir s domaćim albanskim sirom

Motivacija: N - 10, I - 10

Umor: N - 4, I - 7

Napokon krećemo dalje nakon 2 dana odmora. Igorova tetiva se čini bolje i noge su lakše, spremni smo. Nećkamo se hoćemo li uzeti prometnu rutu uz obalu ili ljepšu panoramsku rutu kroz planine iznad Kotorskog zaljeva uz Skadarsko jezero. Prognoza najavljuje kišu, stoga se ipak odlučujemo danas potegnuti uz obalu 135km do grada Skadara. Što južnije to sunčanije.

Krećemo nabrijani i puni entuzijazma. Računamo da je obalna cesta relativno ravna i da možemo biti brzi. Međutim, već nas od početka gusti i kaotični promet Herceg Novog ometa u pedaliraju. Svako malo izbjegavamo prepreke na cesti, a cesta je sve samo ne ravna. Sunce je neumoljivo, a skroz do Budve vozimo u koloni. Točku na i dodaje snažan obalni vjetar u prsa. Čini se kao da se cijeli dan samo penjemo uzbrdo... Ipak, obalna cesta često pruža i spektakularne poglede na crnogorsko otočje, prostrane pješčane plaže i uvale.

Nakon bezbroj uspona, konačno se dovlačimo do grada Bara koji označava kraj obalne ceste. Stajemo na kavu i brzinski kupanac. Od Bara naš čeka još jedan (navodno danas) zadnji uspon i spust do Albanije. Strašno smo uzbuđeni jer o Albaniji nemamo pojma. Od drugih biciklista čuli smo da je zemlja vrlo brdovita, a ljudi izrazito prijateljski nastrojeni. Albanija nam zvuči dosta divlje i egzotično pa očekujemo da ćemo se nagledati mnogo stvari koje nama nisu bliske. Gazimo po pedalama i začas smo na granici.

Prvi kilometri u Albaniji - životinje su posvuda; krave, koze, ovce, kokoši i magarci redoviti su sudionici prometa. Također, viđamo puno psa lutalica većinom iščerupane i šepave. Ljudi nas pozdravljaju, mašu nam i trube. Izgleda da nisu navikli viđati bicikliste... Smeće je posvuda, a kuće sa ogromnim spremnikom vode na vrhu više nalikuju na garaže.

Ubrzo dolazimo do grada Skadara. U Skadaru nas čekaju warmshower hostovi, stariji američki par Chuck i Susan. Po recenzijama smo znali da će nam se svidjeti, no nadmašili su sva naša očekivanja. Chuck i Susan ugoste svakog biciklista koji traži njihovu pomoć. Kažu da ovdje zna spavati i do 10 ljudi obzirom da imaju veliku terasu na kojoj se može kampirati. Gotovo svaki dan (barem po ljeti) imaju goste, tako da je kuća puna uputa; poseban ormarić sa čistim ručnicima, vešmašina s uputama za korištenje, čista odjeća koju možeš obući dok čekaš da se opere tvoja, kuhinja puna strelica, ... Mislili su na sve. Danas ovdje osim nas spava i njemački par koji putuje u Grčku te Francuz Alex koji putuje u Nepal. Susan je za sve nas pripremila toplu večeru na čemu smo joj, nakon 135 km, neizmjerno zahvalni. Uzmite u obzir da Susan nije nahranila samo 5 ljudi, nahranila je 5 biciklista. Isto tako osigurali su za sve nas dovoljno hladne pive i domaćeg albanskog vina. Dočekali smo tako ponoć na terasi s pogledom na grad prepričavajući međusobno priče s putovanja. Usudili bi se reći da nam je ovo najljepša večer do sada. Sretni smo što su nam se putevi ukrstili ovdje u Shkoderu.