Search

• Ručak: Složenac s povrćem i kobasicama

• Motivacija (1-10): I-9 , N-9

• Umor (1-10): I-7, N-6

5:30 Rano se budimo, spremamo šator i prije 6 sati ujutro spremni smo za vožnju. Sivi oblaci ne slute na dobro, ali u ovom trenutku ne razmišljamo da bi nešto moglo poći po zlu. Veći je problem što smo bez vode ostali već jučer jer u selu Bagni San Filippo nema ni izvora, ni dućana. U Hrvatskoj smo navikli na dućane i pekare u svakom naselju, dok to u Italiji nije slučaj. Sela većinom nemaju dućana, eventualno voćarnu i caffe bar. Najbliže selo s izvorom vode udaljeno je 20ak km, zato krećemo voziti prije nego se razbudimo i shvatimo da smo žedni.

Do glavne puste ceste, o kojoj smo pisali već jučer, vodi nas nizbrdica od 2-3km. Na glavnoj cesti vjetar opet udara u prsa, ništa se nije promijenilo. Pomičemo se brzinom puža, taman onoliko da kad počne kiša ostanemo na cesti bez zaklona. Upravo se to i dogodilo, počelo je pljuštati kao iz kabla. Sklonili smo se pod ceradu od šatora i čekali da se oblaci nad nama ižive. Pljuštalo je i puhalo 15ak minuta, dovoljno da se cijeli smočimo i izgubimo volju za dalje. Nakon iznenadne kiše izašlo je sunce, a vjetar se skroz umirio.

Najveća lekcija koju smo naučili na ovom putovanju je da se s prirodom ne možemo boriti. Krenuli smo ranije kako bismo izbjegli sunce, međutim da smo krenuli kao što inače krećemo ne bismo pokisli. Također, udaljenost od 20 kilometara možemo savladati za pola sata, a možemo i za 2 sata ovisno o terenu, vremenskim uvjetima i motivaciji. Previše je vanjskih čimbenima da bismo mogli planirati sa sigurnošću. Nakraju dana najbitnije je da smo živi i zdravi, ostalo će doći na svoje.

Oprezno nastavljamo voziti, ubrzo dolazimo do gradića Acquapendente. Većina manjih gradova koje smo prošli smješteni su na brežuljku. Zbog toga se svaki puta moramo dodatno potruditi kako bismo do njih došli. Tako je bilo i sada, ali jednom kad smo stigli nismo požalili. Sjedamo na cappuccino i kolače u centru grada i promatramo kako se grad budi. U gradu obavljamo jutarnju nabavku namirnica i sada siti krećemo dalje.

Plan je ručati i odmoriti se na jezeru Lago di Bolsena. Spuštajući se prema jezeru ponovno se srećemo sa snažnim vjetrom. Valovi su podivljali pa je obala zamućena i pusta. Nije nam ugodno, a ni praktično ručati na olujnom vjetru pa ručak odgađamo dok ne prođemo jezero. Gladni i prilično nervozni vozili smo dulje vrijeme dok nas vjetar konačno donekle nije pustio na miru. Zapravo, odvozili smo već 70ak kilometara od planiranih 80. Stajemo u gradiću 10ak kilometara od Viterba, ovdje konačno ručamo i odmaramo u hladovini.

Pronašli smo pogodno mjesto za kampiranje pa odlučujemo ostati u Montefiascone. Naime, lokalni proizvođač vina svoje dvorište iza tvornice daje besplatno na korištenje kamperima. Prošetali smo gradićom, kupili pive i dočekali zalazak sunca. Sutra nas čeka dugi dan i veliki izazov. Pokušat ćemo odvoziti preostalih 100km do Rima. Buona notte, sanjamo Rim...