Search

• Ručak: Ravioli con pesto e mozzarella

• Motivacija (1-10): I-10, N-10

• Umor (1-10): I-9, N-9

8:30 Danas nas čeka nimalo lagan dan. Nećemo biciklirati, ali zato ćemo prehodati cijeli Rim uzdužno i poprijeko. Rim je velik grad s jako puno znamenitosti, a da bismo sve razgledali kako treba trebali bismo ostati ovdje barem tjedan dana. Pošto planiramo sutra popodne nastaviti dalje, imamo ukupno 2 dana za razgledavanje. Pošto smo vremenski ograničeni, pomno smo isplanirali današnji dan kako bismo izvukli najbolje iz Rima u 2 dana.

Kasno smo se spremili za polazak pa najprije krećemo u razgledavanje Vatikana kako ne bismo propustili papinu propovijed u 12:00. Kako bismo smanjili broj koraka, uzimamo tramvaj do blizine Vatikana. Zatim 10ak minuta šećemo uz obalu rijeke Tiber i dolazimo do duge široke ulice koja vodi do Trga Svetog Petra.

Za prelazak državne granice Vatikana nisu nam bile potrebne putovnice niti covid test, ali zato su nas stražari pomno pretražili kako ne bismo na bilo koji način ometali mir ovog veličanstvenog mjesta. Ispred katedrale Sv. Petra nalazi se prostran trg kružnog oblika s mnoštvo fontana, suvenirnica. Ovdje nalazimo i poštu, ambulantu i ostale institucije koje jedna država mora posjedovati. Ulazak u katedralu se ne naplaćuje, jedino što vam je potrebno je strpljenje da pričekate svoj red. Katedrala iz nutra je nešto najveličanstvenije što smo ikada vidjeli. Zlatom i broncom obloženi stropovi i svodovi, freskama ukrašene kupole, nevjerojatne skulpture od poznatih svjetskih umjetnika, mnoštvo kutaka za molitvu... Ovdje se sve čini tako veliko i svečano. Točno u podne, papa se obratio narodu na 15ak minuta. Molio je na talijanskom jeziku pa nismo mogli sudjelovati, ali i ovako je bilo interesantno promatrati.

Nakon Vatikana prelazimo preko mosta rijeke Tiber, pored dvorca Castel Sant Angelo. Ovdje sjedamo na cappuccino i kratko odmoramo. Šećemo do Piazza del Popolo ulicom Via del Corso, najpoznatijom šoping ulicom Rima. Penjemo se do Villa Borghese parka s vidikovcem na cijeli Rim. Ovo je najveći i najljepši park Rima s mnogo jezera, kipova, hramova i fontana. Pronalazimo svoje mjesto u hladovini, ručamo i uživamo u pogledu.

Preko interneta ranije smo rezervirali vođenu turu Rimom u 17:30. Ture se baziraju na sustavu napojnica, tako da svatko može dati koliko želi ovisno o mogućnostima i zadovoljstvu turom i vodičom. Pošto su vodiči plaćeni samo napojnicama ture su pomno osmišljene, a vodiči izrazito simpatični i pristupačni. Nismo ni ovog puta pogriješili, naš je vodič bio odličan, a i ostatak grupe bio je prijateljski raspoložen. Nalazimo se s grupom kod Trajanovog stupa, turu započinjemo kratkom povješću Rima i njegovim počecima. Nastavljamo do trga Piazza Venezia, ovdje se nalazi ogroman spomenik posvećen prvom kralju ujedinjene Italije, Viktoru Emanuelu II. Tura nas dalje vodi do jednog od najpoznatijih mjesta u Rimu. Fontana uvijek vrvi hrpom ljudi pošto je trg mali, a zainteresiranost turista velika. Bacili smo u fontanu dva novčića, kako tradicija i nalaže te par minuta uživamo u krasnom prizoru. Novčići se bacaju u fontanu preko ramena od iza. Kažu da prvi novčić garantira da ćemo se vratiti u Rim, a drugi da ćemo u Rimu pronaći ljubav.

Od fontane šećemo sitnim uličicama do Pantheona. Izvorno posvećen rimskim bogovima, danas je kršćanska crkva. Karakterističan je po velikoj kupoli koja u središtu ima otvor. Kada pada kiša, pada i u središtu crkve Pantheon. Turu završavamo na Piazzi Navona. Ovdje nalazimo fontanu 4 rijeke. Svaki od 4 kipa predstavlja najveću rijeku svakog kontinenta. Uličice od Piazze Navona pune su restorančića i barova. Ovdje, po preporuci vodiča, nalazimo lokalčić s prefinim tiramisuom. Probali smo klasični tiramisu i varijaciju s pistacijama. Oba su nas oduševila, opasno konkurirajući svim tiramisuima koje smo u životu probali.

Laganim korakom krećemo prema hotelu. Iscrpljeni od cjelodnevnog razgledavanja sjedamo na pizza kat i dvije pivice Peroni. Sutra nas čeka Koloseum i lagana vožnja Rimom. U zadnji čas odlučujemo se na promjenu rute, sutra ćemo konačno doći do obale Tirenskog mora. Buona notte da Roma!