Search

• Relacija: Rim - Notturno

• Kilometraža: 65km

• Budžet: 20,5€

• Ručak: Orecchiette con ragu alla Bolognese (gotov umak)

• Motiviranost (1-10): I-9 , N-9

• Umor (1-10): I-7, N-7

8:00 Budimo se željni istraživanja Rima. Brzo pakiramo stvari, odjavljujemo se iz hotela i vraćamo se na cestu. 15ak minuta probijamo se do centra Rima. Dolazimo do Koloseuma, najpoznatije atrakcije Rima. Radi se o najvećem amfiteatru u Rimskom Carstvu s kapacitetom od 50 000 gledatelja. Ovdje je proliveno mnogo krvi u gladijatorskim borbama, borbama životinja i ostalim aktivnostima koje su zabavljale narod. Nastavljamo šetati do brda Palatin, mjesta gdje je, po legendi, vučica našla i odgojila blizance Romula i Rema. Kasnije je upravo ovdje Romul osnovao grad Rim. Pored brda Palatin nalazi se Forum Romanum, središte drevnog Rima. Ovdje se odvijao sav društveni i politički život građana. Danas su od ovih znamenitosti ostale samo ruševine koje pričama povezujemo u tadašnji grad Rim.

Prije odlaska iz Rima, odlazimo na još jedan tiramisu. Sada sretni i siti krećemo na put. Što se više udaljavamo od centra, to su ceste prljavije, smeća je više, a priroda je zapuštenija. U samom centru Rima situacija je bolja, ali daleko je to od uređenog. Iako je sam po sebi Rim prekrasan, nekako smeće i ljudski nemar upropaste cijelu sliku. Jasno da gradom cirkulira previše ljudi i da je službama teško pratiti ritam, ali ipak radi se o svjetskom gradu... Nikako nam nije jasno kako Rimljani dopuštaju takav nered. Zbog toga, a i zbog loših, grbavih cesta veći dio današnje vožnje nije ugodan.

Ipak, lakše je podnesti vožnju kada znaš da ćeš ubrzo biti na plaži. Rano navečer dolazimo do grada Anzio na obali Tirenskog mora. Gradić s kilometrima dugom pješćanom plažom, pun je ribljih restorana, barova, tržnica s lubenicama i štandova. Nakon užurbanog Rima, dobro nam sjeda opušteni, morski ritam. Parkiramo na ogradi uz more i prvi puta u životu zaplivamo Tirenskim morem. More u ovom dijelu Italije je prilično valovito zbog jakih vjetrova, a pličak se proteže dobrih stotinjak metara od obale tako da je naše 'plivanje' izgledalo više kao održavanje na površini između udara valova. Ipak, nakon tri tjedna vožnje lijepo je okupati se u moru, makar ono bilo uzbrkano.

Večer završavamo u okolici grada Notturno. Federica i Marco, s aplikacije warmshowers, pozvali su nas da kampiramo u njihovom dvorištu. Daleko od buke grada, Federica i Marco kupili su veliko zemljište s malom kućicom kako bi osnovali zajednicu. Kućicu su preuredili u zajedničku dnevnu sobu, kuhinju i kupaonu, dok oni (i svatko tko im se pridruži) spavaju u kamp kućici ili šatoru. Kada smo stigli, Federica i Marco su pripremali druženje i večeru za prijatelje pa su nas pozvali da im se pridružimo. Probali smo nevjerojatno dobar humus, kus-kus i tradicionalnu talijansku salatu sa starim kruhom. Naši domaćini i njihovi prijatelji izrazito su ugodno društvo, dobro smo se zabavili slušajući priče talijanske svakodnevnice. Čak i kad nisu pričali engleski, bilo je zanimljivo nagađati što govore na talijanskom...