Search
  • Writer's pictureNina DobÅ”a

Giro d' šŸ‡®šŸ‡¹ - Diem 18.

• Relacija: Sperlonga - Napoli

• Kilometraža: 110km

• Budžet: 23ā‚¬

• Ručak: Sendviči s mortadelom i ricottom

• Motivacija (1-10): I-10, N-10

• Umor (1-10): I-9, N-9Ā½

5:30 Danas se budimo rano, kako bismo Å”to prije stigli do finalne destinacije naÅ”eg putovanja, Napulja. Od Napulja nas dijeli 110 kilometara, veliki zalogaj za prognoziran sunčan i vruć dan (kao i svaki). Za dobro jutro probijamo se gustom Å”ikarom od plaže do glavne ceste. Zatim prolazimo kroz par bolje osvjetljenih tunelčiča, sada smo već prilično budni. Za svaki slučaj stajemo na cappuccino i cornetto na bengi po putu. Kroz Italiju, do sad, ne nalazimo benzinske kakve imamo u Hrvatskoj. Benzinske su samoposlužne, bez dućana i kafića. Cornetti su bili izvrsni, sreća da je ova benzinska bila iznimka.

Par trenutaka kasnije, stajemo u dućanu kako bismo se natrpali hranom za ostatak dana. Kao i uvijek, Nina obavlja kupnju, dok Igor vani čuva bicikle (i čeka, i čeka...). Ubrzo ispred dućana upoznajemo talijanski biciklistički par, Orianu i Marca. Razmjenjujemo par riječi, prepričavamo dojmove, dijelimo hranu... To je bilo dovoljno da se brzo sprijateljimo. Saznajemo da su oni na putovanju iz Bergama do Sicilije. Budući da oni danas također planiraju stići do Napulja, spontano smo krenuli zajedničkim snagama prema naÅ”em cilju. Moramo priznati, tempo nam u početku malko nije odgovarao, jer smo mi obično vozili neÅ”to brže, no bilo je lijepo konačno imati druÅ”tvo na cesti. Stalno se izmjenjujemo na čelu naÅ”e kolone, stoga kilometri brzo prolaze.

Kako se približavamo Napulju, ceste postaju straÅ”no prometne, ogromne količine smeća već ignoriramo, a okolna sela odiÅ”u siromaÅ”tvom. Nakon 70ak kilometara, stajemo na plaži (pjeŔčanoj naravno, drugih nema) kako bi ručali i malo odmorili prije prometnog kaosa Napulja na koji su nas svi diljem Italije upozoravali.

Ipak, popodnevna pauza se dosta oduljila, budući da naÅ”a rezervacija smjeÅ”taja u Napulju joÅ” nije potvrđena. U istoj situaciji bili su i Oriana i Marco, stoga smo potroÅ”ili dosta vremena na traženje hostela, soba ili bilo Å”to gdje bismo mogli prespavati. Nažalost, potraga je bila bezuspjeÅ”na. Odlučujemo voziti dalje za Napulj i nadati se da će naÅ”a rezervacija konačno biti potvrđena, a možda se nađe i mjesta za Orianu i Marca.

Na desetak kilometara od Napulja, naÅ” se domaćin konačno sjetio prihvatiti rezervaciju. Djelomično sretni, a već i dosta frustrirani kasnim odgovorom, zovemo domaćina i dogovaramo sobu i za Orianu i Marca. NoÅ”eni miÅ”lju da danas konačno imamo udoban krevet i topli tuÅ”, ulazimo u kaos zvan Napulj. Napulj kao grad je dosta brdovit i većinom prekriven velikim i malim kamenim blokovima, dok asfalta ima samo na dijelovima. Ti blokovi za bicikl nisu nimalo ugodni (a posebno za natovarene bicikle), stoga uz veliku treÅ”nju, vibracije, prometno naguravanje, ubacivanje i vikanje, konačno dolazimo do naÅ”eg smjeÅ”taja.

Ulazimo u stan i otkrivamo da sobe za Orianu i Marca ipak odjednom nema. Å to je odmah upozorava na potencijalne probleme. Da ne ostanu na ulici, iznajmili su jedan skuplji hostel, pa se pozdravljamo i dogovaramo za sutraÅ”nje druženje. Isto tako domaćin nam je najavio, uz obećani povrat novca, da apartman neće stići očistiti. Stoga nalazimo stan u dosta loÅ”em stanju, s prljavim plahtama i ručnicima. Nema veze, stavit ćemo preko madraca naÅ”u vreću za spavanje, ionako ćemo većinu vremena biti u gradu. Konačno odlazimo na zasluženo tuÅ”iranje kada otkrivamo da nemamo niti tople vode, već samo ledeno hladne. Sad već poprilično ljuti, odlučujemo si skuhati finu večeru. Sve smo pripremili za kuhanje, no tada otkrivamo da ne radi niti Å”tednjak jer nema plina. Bijesni i ogorčeni, zovemo domaćina (koji naravno ne govori engleski) i teÅ”kom mukom uspijevamo dogovoriti neÅ”to veći povrat novca. Ipak, pokuÅ”avamo ostati dobre volje, kuhamo večeru na naÅ”em plinu za kampiranje. Uživamo u zadnjim danima naÅ”eg putovanja. Nakon pola kilograma prefinog talijanskog sladoleda, u potpunosti zaboravljamo na probleme s apartmanom.

Iako umorni, svijetla i buka grada, zovu nas na istraživanje. Do centra imamo nekih 3 kilometara nizbrdo, pa odlučujemo proÅ”etati. Å arene ulice grada, pizzerije i talijanski street food na svakom koraku nas oduÅ”evljavaju. Uzimamo tipični Napuljski street food, pizzu frittu. Radi se o preklopljenoj pizzi prženoj u dubokom ulju. Sjedamo na glavni trg Piazza del Plebiscito, pijemo pivu i uživamo. Za povratak uzimamo najbržu moguću opciju, metro. Buona notte da Napoli!