Search

• Ručak: Pizza Napolitana

• Motivacija (1-10): I-10, N-10

• Umor (1-10): I-7, N-6

9:00 Budimo se odmorni, svježi i zadovoljni. Tek sada postajemo svjesni da smo stigli do naše finalne destinacije! Danas ostaje samo guštanje. Kuhamo kavu, doručkujemo i naravno, pišemo blog. Toliko smo se navikli na jutarnje bloganje da ne znamo kako ćemo doma piti kavu u miru...

Spuštamo se biciklima do samog centra Napulja. Nakon jučerašnjeg probijanja kroz promet, već smo iskusni vozači. Cijeli prometni cirkus nam čak postaje zabavan. Jurimo uz talijanske motore na čelo kolone dok ne dolazimo do krcatih uskih uličica nakon kojih nastavljamo šetati. Napulj živi 300 na sat i danju i noću. Živahne ulice pune su šarenila, crvenih rogova (cornicelli) koji simboliziraju dobru sreću, štandova s rukotvorinama i uličnih prodavača. Pjesma bruji cijelim gradom zahvaljujući hrpi uličnih svirača, svaki poseban na svoj način. Prolazeći najpoznatijom ulicom Napulja Via S.Gregorio Armeno, upijamo šarm grada i uživamo u njegovim čarima.

U 12:30 dogovorili smo ručak s našim novim prijateljima, Marcom i Orianom. Žurimo do najstarije pizzerie u gradu Pizzerie La Michele. Ispred 30ak metara kolone ljudi nestrpljivo čeka svoj red kako bi probali najstariju pizzu u gradu. Napuljska pizza peće se svega dvije minute pa se, hvala Bogu, red brzo pomiče. Pizzeria se odlučila specijalizirati samo za dvije vrste pizza, bez mnogo kompliciranja. Prva vrsta je klasična Margarita (rajčica, mozzarela, bosiljak) dok je druga vrsta Marinara (rajčica s origanom, češnjakom i ostalim začinima). Uzimamo dvije pizze, jednu Margaritu i jednu pola-pola Margarita - Marinara. Napulj je za razliku od ostatka Italije koji smo prošli puno jeftiniji. Tako nas je ova nevjerojatna pizza koštala samo 5€. A okus? Fenomenalan. Čak je i Marinara, koja je zapravo obično tijesto s rajčicom, toliko ukusna da uklanja sve nesigurnosti i predrasude koje smo prema njoj imali. Ipak je naš favorit Margarita, taj okus teško ćemo zaboraviti. Jedina loša stvar kod ovih pizza je da su daleko od našeg doma preko 1000 kilometara, a u našoj blizini ovakvih nema.

Punih trbuha i teškim korakom prolazimo pored pasticeria i gelateria. Marco i Oriana inzistiraju da probamo napuljske deserte pa ipak nalazimo još malo slobodnog mjesta u trbuhu. Uzimamo dvije slastice, babu i pitu s nadjevom od kukuruza. Baba je biskvit u obliku muffina bogato natopljen rumom, a pita s nadjevom od kukuruza je tipičan uskršnji talijanski desert.

Šećemo do najvećeg trga u Europi, Piazza del Plebiscita. Prostrani trg pogodan je za održavanje koncerata i ostalih događanja. Par sati kasnije marširajući ulicama, svoj prosvjed su upravo na ovom trgu završili i napuljski pobunjenici covid potvrda. Nadalje dolazimo do Castel Nuovo, glavne atrakcije grada. Ovaj je dvorac bio sjedište napuljskih kraljeva. Nakon dvorca slijedi duga šetnica uz more s pogledom na vulkan Vezuv. Iako grad uz more, Napulj u blizini centra nema neku ljepšu plažu. Za uživanje u moru ipak se treba malo udaljiti od svijetla grada. U blizini Castel Nuovo, na posebnom otočiću, smjestio se i Castel dell'Ovo.

Dan završavamo šetajući uz more. Sjedamo na prometni mostić koji spaja Castel dell Ovo s kopnom i uživamo u pogledu na veličanstveni Vezuv i mnoge ulične zabavljače. Ovo je savršen trenutak za prisjećanje proteklih 3 tjedna našeg putovanja i na, često naporan, put koji nas je doveo do ovdje. Sutra nas čeka dugo putovanje vlakom do Ancone, a kroz nekoliko dana i povratak kući. Sretni smo što smo našu vožnju završili u komadu, živi i zdravi. Buona notte da Napoli!